Jaha, nu bor jag i en egen lägenhet, har någon typ av sysselsättning och inkomst. Men satan vad svårt det är att hålla upp rutinerna. Är det så svårt för alla? Får sån ångest och vill inte lämna sängen, att vara effektiv och aktiv, laga mat, ha närvaro på jobb/skola är så sjukt trögt. Har hållt på med denna livsstil in snart fyra år nu. Lyckas älska livet och ha så sjukt kul men ändå känna att jag aldrig kan göra något fullt ut eller utnyttja min fulla kapacitet. Kan knappt minnas att det faktiskt fanns en tid innan det blev så här... En tid i början på gymnasiet då jag hade rutin, då jag gjorde allt jag skulle... Sen kom jag ut som bög och transperson och allt blev värre. Något som jag kopplade till hemmet men som följde med till mellansel. Som jag då började koppla till Mellansel men som följde med till Hökarängen. Jag kan inte riktigt bara skylla på yttre faktorer längre, detta har internaliserats in i min kropp och själ. Har varje dag i dessa fyra år viljat ändra på detta och haft några "vändnings-moment" men som inte hållit i längden, jag måste nog acceptera att förändring kommer ta tid. Dags för meditation, andlighet, psykolog? 


Kommentera

Publiceras ej