Nu har vi på Gospellinjen börjat spela in vår demo. 5 låtar som vi ska skicka till ställen som vi vill spela på och som folk troligen kommer kunna få köpa. Wille och Johannes (trummis och basist) är inspelningsansvariga. De spelar först in trummor och bas, sedan gitarr och sist lägger vi på alla synth ljud. Sjukt kul, brubbarna (könsneutral version av: brudarna/grabbarna) är så trygga att spela in med och ibland blir det "golden moments" som till exempel när jag spelade en synkop precis samtidigt som trummorna omedvetet och det bara förgyllde hela låten. Att också kunna spela in alla synthljud var för sig utan att försöka få ihop allt med bara två händer ger en kick. Det låter sjukt svängigt om bandet och med kören på sen kommer det bli ett lyft. Blir också ett sätt för oss att dokumentera det här året :) 
Om vi kommer på turné till din stad så rekomenderar jag att du kommer och ser oss för det låter grymt. Kommer lägga upp här på bloggen när det är klart. 
  Nästa vecka ska vi även börja spela in en musikvideo, spännande. 

diggar till inspelningen

 
gänget!


Dagens hbtq:
100% sant om du lär dig att dölja det som gör dig annorlunda kommer det sluta med att du kommer känna skam över vem du är, och det är inte okej.

Dagens låt: 
 Nu är julen påväg och jag börjar göra en julspelista. Jag och Pia börjar nästan gråta :') när vi tänker på att vi ska få ha julmys i december här i norrländska jul-byn Mellansel :P det kommer bli lussebullar framför julkalendern varje morgon. Och glögg. Lyssna på jullåtar och klä oss i julkläder. Hugga en riktig julgran från den norrländska skogen. Tända doftljus. Och framför allt: Sätta nejlikor i apelsiner och lägga överallt. Som jag och Carro gjorda på Södra Latin, vi gick runt med en nejlikoprydd apelsin och låt alla människor i vår värld dofta och de stressigaste, buttraste och ångestfyllda ansiktena sprack upp i kärleksfulla leenden när doften nådde dem. 



 

3 kommentarer

månsen

24 Oct 2013 23:05

kepsen <3

Anonym

24 Oct 2013 23:08

ja jag fick höra av en klasskompis här uppe att "kepsen är ju typ en del av dig så såklart ska du ha den på konserten!" <3

serny

24 Oct 2013 23:09

kände att jag behövde vara anonym på den

Kommentera

Publiceras ej