Imorse när jag vaknade efter att ha försovit mig så såg jag snön singla ned utanför fönstret. Trodde inte det var sant först. Det är alltid något lite magiskt med den första snön. Den kommer och övverraskar en varje år. Alla som har klagat på att Mary J Blige's julskiva släpps för tidigt så legitimeras ju release-datumet något av snöns ankomst. Och har kommit på att jag ska använda hens julskiva som en liten julkalender. Eftersom det är 12 låtar på skivan så kan jag lyssna på en ny låt varannan dag i december enda fram till julafton! :D
   Anledningen till att jag försov mig var att vi hade sett på film igårkväll. 

Först "Quarantine" en skräckfilm som jag såg första gången i ettan på gymnasiet med mitt dåvarande Södra-gäng. Så var vi nästan alltid hemma oss mig och kollade på skräckfilm. Då Mathea hade en passion för detta hen ville dela med sig av. Efter vi hade sett Qurantine så bara insåg jag charmen med skräckfilm. Men var så rädd så Micke så romantiskt fick följa med mig till toaletten på natten <3 Mian var räddast och följde inte med oss när vi såg "Saw 3D" på bio. Mathea skrattade alltid när vi såg på filmerna vilket jag tyckte var lite konstigt, inget verkade kunna skrämma hen. Och sen den kvällen har jag velat se filmen igen och igårkväll var det min tur att skratta medan alla andra gömde sig bakom filtarna. (kristoffer: det är vid såna här tillfällen jag önskar jag hade burka). 
 
Sedan såg vi "Rock of Ages". PARTY tänkte jag eftersom Mary J Blige medverkar i den filmen. Pia (min bff) och jag satt i rockarnas hus och helt plötsligt var helt själva, mobbade, kvar framför tv:n när alla andra gått och lagt sig. Vi sov lite av och till och grämades över hur mycket klockan var. Vi enades om att filmen var riktigt seg. Även om Mary J Blige gjorde fenomenala insatser så blev jag grymt besviken (00:46-00:56).
 
Dagens hbtq Idén som en god vän hade att skriva ett typ brev om varför det är en bra idé att sluta med att säga "mina damer och herrar" inför folksamlingar då det är exkluderande och heteronormativt finnar jag mycket smart. Ska se till att få ihop ett sånt på höstlovet.

Väntar också svar från SJ angående min anmälning "Per"s grovt transofobiska beteende.
 

Kommentera

Publiceras ej