Har varit och firat påsk i Finspång med släkten. Härligt att få leka med småkusiner och få gräsfläckar på jeansen. Letade påskägg enligt tradition och jag fick leta längst av alla "barn" efter mitt ägg. Farmor hade ansträngt sig och köpt marsipan till mig istället för godis men det råkade ändå innehålla de där krossade lössen (som finns i massa godis) så plockade ut det veganska som fanns ur vuxen-ägget och det blev lite mobbat:


Lagade sen den troligtvis första veganska måltiden till släkten någonsin. Den blev omtyckt men som farfar sa "du är ju inte direkt en kock" haha, känner att mitt mål nog är att få i mig näringen mer än att få det att smaka gott. Är inte det sjukt, att på 19 år har vi aldrig ätit en måltid utan animalier? Nu var det iallafall början på en vegansk revolution.

Tillbaka i Stockholm så har jag bott hos den gamla godingen Anna i hens lägenhet i åkeshov tillsammans med norrlands-pärlan Maria.



Tänk att få vakna upp med ett sånt här vackert "flat-par". Vi har spelat mycket Monopol, jag vann varje gång ^^ och spelet "tjej-snack". Lite normativ spel-titel men med många roliga frågor som skapar flummiga samtal men även en del relevanta feministiska frågor som blandade flamset med allvar. Ett spel jag vill ha! 

 
Vi njöt av solen och körsbärsträden i Kungsträdgården och så klart var vi tillräckligt mainstream för att ta en bild där även vi. 

På kvällen igår gick vi på power-ballad-gurun Mian's konsert på Betel. Underbar känsla genom hela konserten, egen-skriven bön, "ett litet hjärta av trä" i gitarr-version och härliga glimtar ur hur låtarna kommit till. Jag inspireras av förmågan att kunna skriva sin egen musik och lägga in hela sin stjäl i låtarna och framförandet.

 
 
 





 

Kommentera

Publiceras ej