ja nu ska jag ta tag i min fjortisblogg igen. Just nu är jag sjukt arg på hiphopartisten STOR som medverkade på Örnsköldsviks Regnbågsvecka  och efter fyra låtar så gick hen av scenen och skrattade åt att det var så lite folk där och lyssnade. Tidigare under kvällen hade jag upplevt hens homofobisk blickar mot mig då jag var transigt klädd. Att inte ha respekt för sin publik och särskilt när det handlar om hbtq-gruppen som verkligen har kämpat för att få igenom detta evenmang trots att de är så få som engagerar sig är bara skittaskigt. Lärdom är att en ska passa sig för att boka in en macho-kille till ett hbt-evenemang om en inte vet att hen är hbt-vänlig. En smäll som hbtq-communityt i Örnsköldsvik inte borde fått ta! Så tänk på detta om ni kommer i kontakt med den artisten.


Queerness Overload, mitt band (bilden ovan), spelade innan och gav publiken så mycket queer kärlek jag bara kunde. Jag är den enda öppna hbtq-personen i bandet så det känns lite ensamt men aa grymma musiker gör ju att en får en skjuts oavsett vad det är för tema. På bilden så står fina Jimmy, som annars alltid har svarta kläder men som blev så fin i nationaldräkt och regnbågsflaggan fick komma till användning också! Åh vad jag är taggad på att fa drag-trans-queer-feminist-sjunga inför folk. Typ skriva egna texter och turnera runt med ett hbtq-band på alla världens pride-festivaler. Får försöka dra ihop något med mina golden ladies, måns och delphi!

puss på er allesammans! kärlekkärlekkälrlek!

 

Kommentera

Publiceras ej