Den sämsta egenskap jag besitter är Avundsjuka. Jag blir så himla lätt avundsjuk. Främst på mina vänner eller folk i min omkrets som lyckas bättre än jag eller får förmåner som inte jag får. Typ om jag inte blir med bjuden på någon aktivitet och missar något roligt kan jag gå och gruva mig över det länge. Om någon annan får ett jobb som jag också hade kunnat få om jag ansträngt mig lite mera. Jag hamnar liksom i ett annat "mode" när svarsjukan slår till, är irriterad och sur, beter mig lite som en barnunge. Jag försöker tänka och intala mig att jag har en egen livsvandring och jag är menad att göra vissa saker som andra inte gör. Jag ska jämföra mig med mig själv och mina drömmar och inte med andras framgångar. Jag ska inspireras av att andra lyckas och inte bli irriterad och deppig. Det är svårt men det går. Men när det handlar om något som jag verkligen har som min nisch, något som jag har genomfört som någon annan får ta sig äran för så blir det svårt. Som att andra får mycket mer uppmärskamhet än jag i och med det könsneutrala omklädningsrummet. Visst vill jag ha uppmärksamhet men det är inte särskilt viktigt för mig, det viktiga är att andra inte ska få äran istället för mig och så vill jag ju egentligen inte tänka...

Ja är en individ som låter känslorna styra så får det konsekvenser....

1 kommentarer

Ninni

23 Oct 2013 13:17

Visst är det surt när man har gjort något tämligen unikt och inte får cred för det, medan andra får beröm för de mest ordinära saker.
Tyvärr är det nog så att man ofta måste marknadsföra sina grejer själv, om de ska få den uppmärksamhet de förtjänar.

Kommentera

Publiceras ej